Retourneren, ruilen en klachten

Wat valt er onder de productgarantie?

Van de meeste Paula's Choice producten zijn ook proefverpakkingen verkrijgbaar, dus je kunt onze producten voordat je ze aanschaft eerst tegen een geringe vergoeding uitproberen.

We staan bij Paula's Choice Europa achter alle producten die we verkopen. Als je ontevreden bent over een product van Paula's Choice, om welke reden dan ook, kan je het binnen 30 dagen na aankoop aan ons retourneren. De kosten van terugzending zijn voor jouw rekening. Na ontvangst van je retourzending, betalen wij het aankoopbedrag terug.

Aangebroken Samples (proefverpakkingen) kunnen niet worden geretourneerd.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

  • Voordat je één of meerdere producten aan ons terugstuurt, is het belangrijk om contact op te nemen met onze klantenservice om je retourzending aan te melden. Dit kan via het contactformulier of via info@paulaschoice.nl.
  • Het ruilen van producten is niet mogelijk.
  • Als wij geen retourmelding hebben ontvangen, kunnen wij een retourzending helaas niet in behandeling nemen en kom je niet in aanmerking voor teruggave van het aankoopbedrag.
  • Vermeld in je retourmelding het bestelnummer met daarbij de naam van het product of de producten dat/die je wenst terug te sturen.
  • Verzend de producten zodanig dat ze onbeschadigd retour komen en voeg de factuur of de pakbon bij. Als je deze niet meer in je bezit hebt, noteer dan je gegevens, het nummer van de betreffende bestelling en productnaam op een apart briefje en voeg deze toe.  
  • Je ontvangt geen retourlabel bij je bestelling.
  • Bewaar het verzendbewijs goed dat je ontvangt bij het afgeven van je pakketje op het postkantoor of servicepunt. Zonder dit verzendbewijs kan het zijn dat wij het aankoopbedrag van de producten niet kunnen terugstorten of geen herzending kunnen doen in het geval dat het item onverhoopt zoekt raakt tijdens het transport.
  • Als je vanwege een promotie een gratis cadeau/product hebt ontvangen bij je bestelling en je wil je gehele bestelling graag retourneren, dan willen we je vragen ook het gratis cadeau/product terug te sturen om je retour te kunnen verwerken. Als je je hele bestelling terug stuurt maar het gratis cadeau/product wil houden, dan wordt de waarde van het gratis cadeau/product verrekend met de terugbetaling van de rest van de door jou retour gestuurde bestelling.
  • Aankoopbedragen van retourzendingen worden teruggestort naar de rekening/creditcard die gebruikt is in de originele bestelling.
  • Lege producten worden niet geaccepteerd en vallen niet onder de retourregeling.
  • Retourzendingen die aangemeld worden na het verstrijken van de officiële garantietermijn van 30 dagen, kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.

Hoe kan ik een klacht indienen?

  • Heb je een klacht over een product of de service van onze webshop, stuur deze dan aan de klantenservice via de contactpagina op onze website of aan info@paulaschoice.nl.
  • Je ontvangt vervolgens zo snel mogelijk een antwoord. Normaal gesproken binnen een dag, maar uiterlijk binnen 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst van je klacht.
  • Als de verwerking van je klacht langer duurt, ontvang je binnen de termijn van 14 dagen een bevestiging van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
  • Je kunt een klacht over een product of de service van onze webshop ook indienen via Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht).
  • Als je klacht niet binnen een redelijke termijn na het indienen ervan in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat je aan de geschillencommissie kunt voorleggen.
  • Geopende samples (proefverpakkingen)_kunnen niet worden geretourneerd.