Retourneren, ruilen en klachten

Wat valt er onder de productgarantie?

We staan bij Paula's Choice Europa achter alle producten die we verkopen. Als je ontevreden bent over een product van Paula's Choice, om welke reden dan ook, kan je het binnen 60 dagen na aankoop aan ons retourneren. De kosten van terugzending zijn voor jouw rekening. Na ontvangst van je retourzending, betalen wij het aankoopbedrag terug.

Onze 60 dagen geld-terug-garantie doet op geen enkele wijze afbreuk aan het wettelijke herroepingsrecht.

Hoe kan ik een bestelling retourneren?

  • Voordat je één of meerdere producten aan ons terugstuurt, is het belangrijk om contact op te nemen met onze klantenservice om je retourzending aan te melden. Dit kan via het contactformulier of via info@paulaschoice.nl.
  • Het ruilen van producten is niet mogelijk.
  • Als wij geen retourmelding hebben ontvangen, kunnen wij een retourzending helaas niet in behandeling nemen en kom je niet in aanmerking voor teruggave van het aankoopbedrag.
  • Vermeld in je retourmelding het bestelnummer met daarbij de naam van het product of de producten dat/die je wenst terug te sturen.
  • Verzend de producten zodanig dat ze onbeschadigd retour komen en voeg de factuur of de pakbon bij. Als je deze niet meer in je bezit hebt, noteer dan je gegevens, het nummer van de betreffende bestelling en productnaam op een apart briefje en voeg deze toe.  
  • Je ontvangt geen retourlabel bij je bestelling.
  • Bewaar het verzendbewijs goed dat je ontvangt bij het afgeven van je pakketje op het postkantoor of servicepunt. Zonder dit verzendbewijs kan het zijn dat wij het aankoopbedrag van de producten niet kunnen terugstorten of geen herzending kunnen doen in het geval dat het item onverhoopt zoekt raakt tijdens het transport.
  • Let op: we accepteren alleen het verzendbewijs (waarop de tracking en/of het retouradres staat vermeld). Het aankoopbewijs van je retour is geen geldig verzendbewijs.
  • Als je vanwege een promotie een gratis cadeau/product hebt ontvangen bij je bestelling en je wil je gehele bestelling graag retourneren, dan willen we je vragen ook het gratis cadeau/product terug te sturen om je retour te kunnen verwerken. Als je je hele bestelling terug stuurt maar het gratis cadeau/product wil houden, dan wordt de waarde van het gratis cadeau/product verrekend met de terugbetaling van de rest van de door jou retour gestuurde bestelling.
  • Aankoopbedragen van retourzendingen worden teruggestort naar de rekening/creditcard die gebruikt is in de originele bestelling.
  • Lege producten worden niet geaccepteerd en vallen niet onder de retourregeling.
  • Retourzendingen die aangemeld worden na het verstrijken van de officiële garantietermijn van 60 dagen, kunnen helaas niet in behandeling worden genomen.
  • We accepteren geen retourzendingen van bestellingen die via een derde partij zijn geplaatst.

Hoe kan ik mijn aankoop herroepen?

  • Als je spijt hebt van je aankoop kun je deze binnen 14 dagen nadat de bestelling bij je bezorgd is, herroepen.
  • Om je bestelling te herroepen stuur je ons een een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) om ons op de hoogte stellen van je beslissing de overeenkomst te herroepen.
  • Je kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruikmaken van het bij de bestellingsbevestiging bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar je mag bijvoorbeeld ook contact opnemen met Customer Care.
  • Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Hoe kan ik een klacht indienen?

  • Heb je een klacht over een product of de service van onze webshop, stuur deze dan aan de klantenservice via de contactpagina op onze website of aan info@paulaschoice.nl.
  • Je ontvangt vervolgens zo snel mogelijk een antwoord. Normaal gesproken binnen een dag, maar uiterlijk binnen 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst van je klacht.
  • Als de verwerking van je klacht langer duurt, ontvang je binnen de termijn van 14 dagen een bevestiging van ontvangst en een indicatie wanneer je een meer uitvoerig antwoord kunt verwachten.
  • Je kunt een klacht over een product of de service van onze webshop ook indienen via Stichting Webshop Keurmerk (https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/melden/).
  • Als je klacht niet binnen een redelijke termijn na het indienen ervan in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat je aan de geschillencommissie kunt voorleggen.