Paula kwam niet zomaar terecht in de beauty-industrie. Ze veranderde 'm.

"Ik ben mijn hele carrière controversieel geweest, al toen ik mijn eerste boek schreef in 1984. Later in mijn carrière hoorde ik dat ik een soort ontregelaar werd genoemd." - Paula Begoun

Al meer dan drie decennia doet Paula Begoun wat vrijwel niemand in de beauty-industrie doet: de waarheid vertellen. Lang voordat ze haar eigen producten formuleerde, was Paula zelf een consument geplaagd door puistjes en eczeem - wanhopig op zoek naar producten die haar huid zouden verbeteren. Toen al begon haar levenslange carrière van onderzoek doen en effectieve producten formuleren.

"Ik wilde geweldige huidverzorging maken én informatie geven."

De volledige waarheid

"Er zijn zowel goede als slechte natuurlijke ingrediënten én er zijn zowel goede als slechte chemische ingrediënten. Suggereren dat alleen natuurlijk goed is, is slechte huidverzorging..."

" ...Ik weet dat huidverzorging grenzen heeft. Ik weet ook dat huidverzorging geniaal kan zijn. Hoe eerder je begint met goede verzorging en je dat volhoudt én als je let op bescherming tegen de zon en vervuiling, dan weet ik hoe geweldig je huid eruit kan zien."

Onderzoek is natuurlijk nooit klaar. Er verschijnen steeds weer nieuwe studies, maar wat nooit zal veranderen is Paula's inzet om de waarheid te vertellen. Vandaag de dag heeft Paula's Choice één van de meest robuuste, wetenschappelijk onderbouwde fundamenten gelegd in de beauty-industrie. Omdat huidverzorging geen giswerk mag zijn.

Goed voor je huid zorgen - nu en in de toekomst.

"Wat het basisconcept is van Paula’s Choice? Ik heb ’t op mijn bureau liggen: wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Wil je niet dat iemand tegen je liegt, lieg dan zelf niet. Wil je niet dat iemand je misleidt, misleid dan zelf niet. Wil je zelf geen producten gebruiken die niet doen wat ze beloven, doe dat ook een ander niet aan."

Aan jouw kant vanaf het begin

Paula wordt ontslagen van haar baan op de cosmetica-afdeling van een warenhuis, omdat ze eerlijk was tegen klanten over wat je wel en niet kan bereiken met huidverzorging.

Paula publiceert zelf haar eerste bestseller, Blue Eyeshadow Should Be Illegal, en is te gast bij de Oprah Winfrey Show, waar ze The Cosmetics Cop als bijnaam krijgt.

Paula's Choice wordt gelanceerd, als een van de eerste online beautymerken.

Paula's Choice wordt gelanceerd in Australië

Als een van de eersten in de industrie lanceert Paula's Choice een leave-on-exfoliant. De 2% BHA Liquid Exfoliant wordt al snel een wereldwijde bestseller.

Paula's Choice wordt gelanceerd in Europa, met een Europees hoofdkantoor in Nederland.

Beautypedia wordt gelanceerd. Paula's Choice wordt gelanceerd in Azië.

De Clear-collectie wordt gelanceerd, voor een acne-gevoelige huid.

Boosters worden gelanceerd, gericht op specifieke huidproblemen.

Het Clinical 1% Retinol Treatment wordt gelanceerd.

De eerste oogcrème wordt gelanceerd, nadat 90% van de klanten hierom vroeg.

De Calm-collectie wordt gelanceerd, geschikt voor een gevoelige huid met roodheid.

Het Omega+ Complex Serum wordt gelanceerd.

De Defense-collectie wordt gelanceerd, gericht op het behouden van een gezonde, stralende huid.

The UnScrub wordt gelanceerd.
Paula's Choice wordt gelanceerd in De Bijenkorf.

Het Clinical 0,3% Retinol + 2% Bakuchiol Treatment en het Clinical Niacinamide 20% Treatment worden gelanceerd.
Paula's Choice bestaat 25 jaar.