Aroma/Flavor

Gemiddeld

Synthetische en natuurlijke geurstoffen

No known benefits

Aroma/Flavor description

Seeing “aroma/flavour” on an ingredient list can be either good or bad. For example, if the aroma or flavour comes from mint or citrus, it can be sensitising. But if the source is something more innocuous, like vanilla, then it shouldn’t pose a risk. According to the Personal Care Product Council’s Ingredient Database, “Aroma is a term for ingredient labeling used to identify that a product contains a material or combination of materials normally added to a cosmetic to produce or to mask a particular flavour.” The point to be aware of is what kind of flavour your lips (or skin) are being exposed to - and whether or not the exposure poses a risk of sensitivity. Last, be aware that highly flavored lip products can encourage lip-licking - after all, such products do tend to taste good—but they shouldn’t be eaten, and licking your lips too often can cause or worsen dry lips.

Peer-reviewed, substantiated scientific research is used to assess ingredients in this dictionary. Regulations regarding constraints, permitted concentration levels and availability vary by country and region.

Beoordelingen van ingrediënten

Beste

Bewezen en ondersteund door onafhankelijk onderzoek. Uitstekend actief ingrediënt voor de meeste huidtypen of huidproblemen.

Goed

Noodzakelijk om de textuur, stabiliteit of doordringbaarheid van een formule te verbeteren.

Gemiddeld

Doorgaans niet-irriterend maar kan esthetische, stabiliteits- of andere problemen hebben die het nut ervan beperken.

Slecht

De kans op irritatie is aanwezig. Het risico wordt vergroot als het gecombineerd wordt met andere problematische ingrediënten.

Slechtste

Kan irritatie, ontsteking, droogheid, enz. veroorzaken. Kan in sommige gevallen voordelen bieden, maar over het algemeen is bewezen dat het meer kwaad dan goed doet.

onbekend

We konden dit niet vinden in onze Ingredient Dictionary. We registreren alle ontbrekende ingrediënten en werken ze regelmatig bij.

Geen beoordeling

We hebben dit ingrediënt nog niet beoordeeld omdat we het onderzoek ernaar nog niet hebben bekeken.